fredag 19. mars 2010

Ut på tur, - quiltetur!



Nå er det kun minutter igjen til avreise, til Norsk Quilteforbunds årsmøte! 400 damer som skal skravle, sy, kurses, shoppe og gå på utstillinger! Som jeg gleder meg!!!


Jeg har lenge hatt planer om å sy meg en stitchery- mappe (kjøpte mønster i Ålesund i fjor sommer), men har likssom aldri kommet helt igang.. Like etter jul ble stitcheryet ferdig, og så lå posen der igjen. Men ettersom årsmøtet nærmet seg fikk jeg opp farten, i helgen ble alle lommer sydd sammen, og i går kom lukkekanten på! Akkurat tidsnok!


En litt krevende sak å sy, synes jeg, men det gikk ganske greit, tiltross for tykke sømmer og plast som skled, og "limte" seg fast til symaskina. Jeg har laget mappen min litt større enn mønsteret, og det gjorde jo ikke jobben noe lettere. Er ikke så god på slike utregninger...


Mappen er iallefall klar for tur nå, fylt med et nytt mønster og et koselig stitchery- motiv!



Jeg har også fått ferdig noen blokker til blokk- lotteriet på årsmøtet. Kanskje vinner jeg blokker nok til et helt teppe??? Det ble produsert litt mer enn nødvendig, så her blir det nok noen lodd til sjåføren min også!
Riktig god helg!
Quiltehilsen og klem fra Hege

3 kommentarer:

  1. Nydelig stichery mappe. Gratulerer med ferdig prosjekt :o)

    SvarSlett
  2. Hi Hege
    I am Márta from Hungary.I sent for you my gift "Stitcher's Angels"in october.
    Have you got my package ?Márta


    If you don't answer,I can't make a complaint at post office.

    SvarSlett
  3. Kjempe fin stichery mappe. Litt misunnelig, for jeg har enda ikke fått sydd den. Har både stoffene og mønsteret liggende. Jeg var også på årsmøte, stor koste meg.

    SvarSlett